Om zo goed mogelijk aan verwachtingen van klanten tegemoet te komen werkt de Toeristische Dienst Calais Côte d'Opale sinds 2012 volgens het SMART-principe.
In 2013 kregen we daarvoor de 'categorie 1' wat aangeeft dat we in de hoogste categorie zitten van het netwerk van Franse Toeristische Diensten.
Wij :
- Hebben een goed toegankelijke ruimte om u te ontvangen en informatie te geven
- Vergemakkelijken uw stappen
- Zorgen voor een zitplaats
- Verstrekken gratis informatie over het plaatselijke toeristische aanbod.
- Geven de openingstijden in minstens twee vreemde talen aan en maken deze bekend.
- Bieden gratis WiFi.
- Zijn minstens 305 dagen per jaar open. In het hoogseizoen en tijdens evenementen ook op zaterdag en zondag.
- Beantwoorden het hele jaar de post.
- Spreken aan de balie minstens twee vreemde talen.
- Verstrekken papieren toeristische kaarten, platte gronden en toeristische gidsen.
- Zorgen dat de drietalige website te bekijken is op tablets en telefoons.
- Verstrekken toeristische informatie (op papier) in minstens twee vreemde talen met : geklasseerde toeristische accommodaties met naam, postadres, e-mail adres, de website, telefoonnummer en de categorie van klassering. Culturele, natuurlijke of recreatieve sites en monumenten met prijsindicatie, openingstijden, website, telefoonnummer en postadres. Evenementen en animaties. Alarmnummers.
- Werken de toeristische informatie elk jaar bij.
- Hangen alarmnummers op zodat ze buiten het gebouw leesbaar zijn.
- Tonen het kwaliteitsgerichte aanbod voor iedereen.
- Maken het mogelijk om na te gaan of er plaats is in geklasseerde accommodaties.
- Behandelen eventuele klachten en onderzoeken de klanttevredenheid.
- Verstrekken toeristische informatie via nieuwe technologieën (sociale media, gsm, geolocalisatie…).
- Voldoen aan de vereisten van het keurmerk 'Marque Qualité Tourisme' dat we in juni 2013 verwierven.
- Hebben baliemedewerkers beschikbaar.
- Zorgen dat de informatie over het lokale toeristische aanbod betrouwbaar en geldig is.